Naar de inhoud Naar zoeken Naar hoofdmenu

Huur betalen

Huur betalen

U huurt een woning van Beter Wonen. Het huren van een woning brengt rechten én plichten met zich mee. Eén van die plichten is het maandelijks betalen van de huur.

De huur is elke maand bij vooruitbetaling per de eerste dag van de maand verschuldigd. U betaalt de huur dus altijd vooraf.

Automatische incasso
De makkelijkste manier is om een machtiging af te geven voor automatische incasso. Zolang u ervoor zorgt dat er voldoende saldo op uw bankrekening staat, zorgt Beter Wonen ervoor dat maandelijks het juiste bedrag wordt afgeschreven. Een aanvraagformulier voor automatische incasso kunt u bij ons aanvragen of ophalen.

Als automatische incasso niet mogelijk is, zorg dan dat de huur elke maand vóór de eerste op ons rekeningnummer NL37 RABO 0370 3060 07 staat. U schrijft dit dan zelf naar ons over, onder vermelding van uw adres.

Wij zijn bereikbaar via Whatsapp
Als u problemen heeft met het betalen van de huur kunt u nu ook per WhatsApp contact met ons opnemen! Wij staan dan tijdens kantooruren voor u klaar om samen met u een oplossing te zoeken als betaling even niet gaat zoals gepland. Wilt u contact opnemen? Klik hier.

Sleper
In uw huurovereenkomst is afgesproken dat u de huur vóór de eerste dag van de maand betaalt. Helaas houdt niet iedereen zich hieraan. Sommige huurders betalen hun huur niet altijd op tijd, dus hebben eigenlijk elke maand een achterstand.

Wij pakken dit probleem actief aan om ervoor te zorgen dat iedereen weer netjes op tijd zijn huur betaalt.

Betaling
Betaalt u altijd uw huur achteraf? Dan ontvangt u een brief met het verzoek de huurachterstand zo snel mogelijk te betalen. De huur betaling die u ‘te laat’ overmaakt wordt op de eerstvolgende maand geboekt. Dat houdt in dat de huur van de huidige maand open blijft staan en afgelost moet worden.

We begrijpen best dat niet iedereen voldoende financiële reserves heeft om de achterstand in één keer in te lopen. Wij bieden daarom alle slepers een betalingsregeling aan om hun achterstand stukje bij beetje in te lopen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen om een passende regeling te treffen.

Reageert u niet op onze brieven en komt u de betaling niet na? Dan zijn wij helaas genoodzaakt om de vordering door te zetten naar de deurwaarder. Extra kosten die daaruit voortvloeien zijn vanzelfsprekend voor uw rekening.