Naar de inhoud Naar zoeken Naar hoofdmenu

Reparatieverzoek

Home » Ik ben huurder » Reparatie en onderhoud » Reparatieverzoek
Reparatieverzoek

Spoedgeval of problemen met verwarming of warm water?

Calamiteiten die niet kunnen wachten (gesprongen waterleidingen, gaslekkages, glasschade e.d.) of problemen met warm water of uw verwarming?

Normaal gesproken streven wij ernaar een niet-spoedeisende reparatie binnen twee weken uit te voeren. Dit is helaas niet altijd mogelijk. Soms is het nodig eerst een onderzoek naar de oorzaak van de klacht uit te voeren. Ook komt het voor dat materiaal besteld moet worden en dat de levering van dit materiaal meer dan twee weken duurt.

Als u gebruikmaakt van het online formulier of een reparatieverzoek indient per e-mail, informeren wij u binnen drie werkdagen over de afhandeling van uw verzoek.

Wij vergoeden geen kosten van reparaties waarvoor wij zelf geen opdracht hebben gegeven (calamiteiten uitgezonderd). Bij uw inboedelverzekering kunt u nagaan of u de gemaakte kosten wellicht kan terug vorderen.

Het onderhoud van uw huurwoning is verdeeld tussen u en ons. Wij zorgen voor het groot onderhoud en u zorgt voor het klein en dagelijks onderhoud van de gehuurde woonruimte.

Veelgestelde vragen

Beter Wonen schakelt een ontstoppingsbedrijf in wanneer het hoofdriool verstopt is. Zit de verstopping bijvoorbeeld alleen in de keuken, dan lost u deze verstopping zelf op. Wanneer blijkt dat een verstopping in het hoofdriool is veroorzaakt door onjuist gebruik (bijv. luiers door het toilet) worden de kosten bij u in rekening gebracht. Woont u in een appartementencomplex? Neem dan contact op met Beter Wonen.

Het regelmatig schoonhouden van goten en regenafvoeren, voorzover deze voor de huurder bereikbaar zijn. Bij hoogbouw wordt dit door Beter Wonen geregeld.

Dubbel glas wat lek is wordt door Beter Wonen vervangen. Is uw raam stuk door bijvoorbeeld een deur die dicht waait? Dan zijn die kosten voor uzelf.

Woont u op de Bijlstraat, de Robbenoordstraat, Breehornstraat of in Parkzicht dan zitten er filters in uw ventilatiesysteem. Deze worden door ESNW vervangen bij een onderhoudsbeurt. Daarnaast wordt er een extra set filters afgegeven. Wilt u uw filters vaker vervangen? Dan bent u daar uiteraard vrij in.

Het vullen van de CV ketel kunt u zelf als huurder doen. In iedere woning is een vulslang aanwezig om deze bij te vullen.

Als u in de hele woning geen warm water heeft of als u een storing heeft aan de CV ketel, kunt u zelf een afspraak maken via Energieservice Noord West (ESNW).

Het vervangen van onderdelen aan sanitair zoals kraanleertjes, binnenwerken, doucheslangen en douchekoppen, toiletbrillen en vlotters van de stortbak zijn voor de bewoner zelf.

Inwoners van de Gemeente Hollands Kroon kunnen voor ongediertebestrijding terecht bij HVC. Voor meer informatie klik op de onderstaande knop.

Beter Wonen heeft geen reservesleutels van onze woningen. Bij buitensluiting dient u zelf contact te zoeken met een aannemer of slotenmaker, de kosten zijn voor uzelf.

Bewoners dragen zelf zorg voor het schoonhouden van de kozijnen, ook tochtrubbers worden door bewoners zelf vervangen en onderhouden. Heeft u kunststof kozijnen en problemen met de deur of draai- kiep-ramen? Neem dan contact op met Beter Wonen.

Binnenwerken, rubbers en uitlopen van kranen vallen onder het besluit klein herstel, dit dient door bewoners zelf gerepareerd te worden.

Het kan zijn zijn dat u teveel apparatuur gelijktijdig aan heeft. Zet apparatuur uit en daarna de groep weer omhoog. Heeft u stroomstoring in uw hele woning? Dan zou het kunnen zijn dat 1 van uw apparaten kortsluiting maakt. Door middel van een stekkerproef komt u er achter welk apparaat de boosdoener is. Helpt dit niet? Neem dan contact op met Beter Wonen.

Het vervangen van lampen is voor bewoners zelf, tenzij het om verlichting van een algemene ruimte gaat. Neem dan contact op met Beter Wonen.

Het repareren van de deurbel is voor de bewoner zelf. Heeft u een draadloze deurbel? Dan is het meestal de lege batterij.

Reparatieverzoek indienen

Als een reparatie in of aan uw woning uitgevoerd moet worden, kunt u dit melden via het online formulier:

Het is ook mogelijk om uw reparatieverzoek telefonisch aan ons door te geven via het telefoonnummer 0227 – 59 46 20 (keuzemenu 1). De telefonische meldingen kunnen op werkdagen tussen 08.30 uur en 12.00 uur aan ons worden doorgegeven.

Stuurt u liever een e-mail? Dan kunt u via de volgende knop uw reparatieverzoek sturen.